Sunday, October 16, 2011

PLEASE STOP !

PERJALANAN hari yang panjang buat aku, since morning sampai skarang aku masih kerja non stop, too much nak fikir..mana fikir keja, fikir bisnes, fikir tentang manusia yang susah nak faham keadaan aku. So many times la aku rasakan, aku jadik biadap pada orang lain disebabkan manusia itu sendiri. Aku cuba nak jelaskan, dengan nada yang baik dan tenang bahawa aku tak perlukan kasih sayang sesiapa buat masa ni dan aku mahu berikan sepenuh masa aku untuk diri aku dan keluarga aku, please dont give ur love to me since i dont trust people anymore atas apa yang telah berlaku. Aku tak mintak dilayan bak putera raja, disiapkan itu ini segala. Dah aku ckp awal awal, i have no time tapi tak faham faham gak pastu nak sentap bagai. Salah aku ke? Ni la namanya takder penyakit tp carik penyakit. Slalu sangat cam ni, yang tahu nyer bijak bercakap itu ini tapi tak pernah nak belajar dari kesilapan lepas lepas. Aku tak faham la ngan manusia cam ni, I try to be nice to every people tapi ni aku sendiri tak leh nak layan dah. Bila aku malas nak layan, kesian la plak tapi bila aku bg perhatian skit, mula dah nak feeling bagai so aku kena buat apa? Penat aku nak ulang cakap banyak kali, aku tanak ada sapa sapa love aku coz aku tanak sapa sapa kecewa bila aku tanak terima, tolong faham! Jangan kat mulut je ckp faham tapi still berangan melayan perasaan. Paling aku tak leh nak terima manusia yang cuba nak kawal aku, fuhhh aku dah terbiasa sendiri, apa pun aku senang sendiri sejak kecik lagi and i know i can berdikari so tak yah nak tentukan hidup aku.

Penutup kata, aku hargai sangat sangat sesiapa je yang datang dalam hidup aku, menyayangi dan menerima aku seadaanya but there is a limit. Sebagai balasan, aku akan lebih menyayangi orang tu dan menerimanya bukan saja dalam hidup aku malah dalam famili aku jugak. Tapi pengajaran dah cukup banyak mengajar aku tentang semua ni. Enough is enough.

1 comment:

  1. kdg2 mg susah nak kawal emosi kan. sokay. penghargaan itu mg sgt penting:)

    ReplyDelete