Wednesday, October 26, 2011

hanak kuceng di tengah jalan ...







seriyes aku gtau korang hanak kuceng ni memang pandai posing, asik ikut je mana arah hp aku nak snap pic dia, sungguh bijak yer tuan tuan dan puan puan. tapik, dari mana datangnya kuceng ini yer ermm begini citernya...

saat aku memandu dengan kelajuan sederhana, tetiber keta di depan keta aku slow je tapi masih bergerak la, di simpang traffic light, pastu aku pun drive ar tetiber jeng jeng jeng mata tajam aku neh ternampak baby kuceng sedang merangkak rangkak kat jalan, aku tak pikir pe dah terus kuar keta n larik selamatkan anak kuceng tu, di seberang jalan ada mamat mana ntah stop motor nak selamatkan anak kuceng tu tapi dah aku slamatkan dulu, dia angkat tangan je kat aku dan aku balas ar angkat tangan gaks. yang aku tak puas ati keta belakang dok hon hon aku banyak kali pastu aku julang ar anak kuceng tu tunjuk kat pompuan tua nak mamposs tak reti nak sabar tuh, dia siap tunjuk lampu traffic light kat aku kononnya nak gtau lampu dah ijau n nak jalan ar tuh, mcm la aku tatau lampu ijau kena jalan, setan btol.

dipendekkan citer aku dah selamatkan baby kuceng di atas yang aku kasi nama sementara iaitu MIMI yer dan MIMI ni tak reti dok diam, tak habis nanges nanges nanges tanak makan, dia hanya diam bila duduk di sofa atau dilepaskan bebas, letak dalam sangkar dia nanges balik, tension aku jadiknya. ermm maybe idup dia dah terbiasa lepas bebas. sian lak aku tgk dia, mayb dia carik mak dia tuh, aku tatau nak tolong dia cam ner. wat masa ni aku jaga la dulu ermmm...

bila aku tgk dia main sowang sowang, sedey lak aku rasa. dia ni lak manja ngan aku cam tau je aku suka dia tapi aku tak leh bela kuceng lagik coz aku dah ada kuceng...kuceng aku si nama POK YEN dia tu jenis kalo ada kuceng len dalam umah, dia kurungkan diri dia dalam toilet tanak makan tanak minum, kononnya cam mogok lapar cam tuh, seriyes uolsss dia dah penah wat cam tu dua kali dah...ayoyoyo pening otak aku...

2 comments:

  1. alo siannya.. try la bg sapa2 yg minat adopt. takkan la nak buang semula kan. selain dia masih anak kucing, dia jugak comel

    ReplyDelete
  2. z bela dulu wat sementara waktu...sangat chumell hehe

    ReplyDelete