Thursday, October 20, 2011

BALASAN ALLAH TIBA JUA .....

SESUNGGUHNYA, nafas aku macam nak terhenti bila aku membaca berita tentang seseorang yang 'tersangatlah' aku kenal, i read it dlm newspaper Harian Metro. Mengucap panjang aku jadinya, sumpah aku tak tahu nak ceritakan rasa apa yang ada dalam diri aku saat itu. Samada aku nak marah, dendam, ketawa kepuasan @ kasihan serta simpati yang teramat sangat, sumpah aku tak tahu nak ckp apa yang aku rasa.

Mungkin aku lebih ke arah merenung apa yang dia telah lakukan dulu pada aku, menjatuhkan maruah aku sewenang-wenangnya dan aku pula jenis suka diamkan diri, entah apa yang merasuk fikirannya. Bila terbaca tentang diri dia yang kini menjadi buruan, perlahan lahan aku buka folder sms di hp, semus sms sumpah seranah dan caci maki dia pada aku masih aku simpan, entah kenapa aku simpan aku tak pasti ermm mungkin aku pernah terbaca di net ini tentang keindahan kita menyimpan rahsia buruk tentang seseorang dan jangan pernah membuat fitnah kerna balasannya kita tak akan pernah tahu bagaimana akan terkena pada kita. Aku pernah ingatkan dia tentang hal ini tapi sms yang aku dapat terlalu sakit untuk aku baca.

Tak lama rupanya balasan kehidupan. Aku dimalukan di kalangan kawan kawan tentang cerita hidup yang tak benar, dah aku ingatkan hal itu tak pernah terjadi dan tak lama slepas itu semua orang mengetahui cerita yang sebenar tapi hari ini cerita tentang dia luas terbentang di akhbar arus perdana, subhanallah....ngeri sangat aku rasa. Tapi aku yakin, semuanya ada rahsia alam yang tersimpan.

Sekali ingin aku ingatkan...tak selamanya kita di atas. Sombong benar satu ketika dulu menyebut tentang semua yang jadi miliknya, insan insan yang berada di sekeliling, skarang? Bagaimana? Hmmm Allahuakbar, cukuplah sampai di sini bimbang aku terlalu takbur.

Aku mengakui kesalahan aku dan memohon maaf darinya walaupun aku tahu aku tak bersalah ..... bukan kerana aku lemah atau kalah tapi kerana aku punya nilai peribadiku sendiri.

No comments:

Post a Comment