Thursday, October 13, 2011

her name is ETON


her name is ETON hehe this pic taken few years ago in Langkawi. Ini sesatunya kawan aku yang paling pelik. Kawan dari kecik. YESS memang kitaorang dari kecik kenal even family kitaorang kenal each other. Aku dengan Eton ni kalo jumpa ke kalo cakap dlm phone ke, terisi dengan gelak ketawa je. Kitaorang share semua rasa...tapi kalo citer sedih tu kejap je selebihnya gelak je memanjang. Dengan Eton ni dah memacam situasi aku tempuh, dia tahu luar dalam aku. Dia tak cantik mcm perempuan lain yang pernah aku kenal, Eton ni tersangat kasar tapi aku selesa dengan dia coz dia ada kecantikan jiwa yang tak termiliki orang lain, kelembutan persahabatan dia tak terbanding dengan kawan lain. Kitaorang tak pernah bergaduh, tak pernah bermasam muka. Ada apa tak kena, terus cakap depan depan. Tapi percayalah, kalo sapa kutuk aku, siaplah...dan mcm tu jugak ngan aku, aku dengar je orang kutuk dia, hmm tau lah orang tu. Penah gak orang cuba nak gaduhkan kitaorang, sudahnya orang tu malu sendiri la.

Aku ngan Eton ni kadang punya persamaan perasaan. Sometimes aku tengah pikir pasal something dlm kepala otak, dia yang mula ckp tentang apa aku fikir, cam tu gak ngan aku. Aku happy gak semua lover aku (semuaaaaaa???? owh banyaknya) dapat terima Eton. Semua hepi ngan dia, aku lagi la hepi. Kami saling support apa saja usaha masing masing. Kadang bila berjauhan, SMS je jadik penghilang rindu. Lama giler tak jumpa Eton sejak aku pindah KL, ari tu jumpa sekejap masa balik Penang, ya ampunnnn macam nak pecah Penang jadiknya.

Kenapa tetiba aku tulis bout Eton? Coz aku dapat tengok peningkatan hidupnya. Aku kenal dia dari kecik, kenal keluarga kenal anak anaknya, Eton seorang single mother yang banyak berkorban untuk anak anak dan aku lihat dia terlalu tabah melalui semuanya. Aku harap kami tak akan sama sama tinggal di rumah orang orang tua nanti (kitaorang penah janji nak tinggal sesama kat umah orang orang tua kalau anak anak kitaorang tak pedulikan kitaorang hehehehe). Sampai kapan pun, aku akan sentiasa mengingati Eton - antara teman yang aku sayang.

No comments:

Post a Comment