Saturday, December 27, 2008

I'M SORRY GOOD BYE

25th DECEMBER 2008

Perlahan-lahan aku buang segala rasa yang tidak sempurna yang ada di dalam hati ini, mungkin aku sedikit kesunyian tapi aku kuatkan diri aku untuk terima segala ujian ini hanya kerana aku mahu sendiri, aku bebas begini, menentukan perjalanan hidup aku sendiri tanpa dikonkongi sesiapa.

Hari ini aku ‘lihat’ lagi sikap dia yang sebenar, sedih sungguh rasa di dalam hati aku ini, biarpun tidak melibatkan aku tapi aku kesal dan tertanya apa yang dia mahukan sebenarnya. Adakah kerana tidak lagi memiliki aku lalu kawan baik aku turut terkena segala tempias. Yang membuatkan aku meratap sedih adalah sifatnya yang langsung tidak aku sangka begini. Ada baris SMS yang dihantar pada aku, masih kuat ego yang ada di dalam diri, lebih tepat lagi terlalu bangga pada diri. Aku renungkan sejenak, segala bentuk tohmahan yang pernah dilemparkan pada aku adalah melambangkan dirinya sendiri sebenarnya.

Hanya Allah yang tahu siapa sebenarnya dia dan aku yang kerdil ini ingin memohon agar dia cepat sedar apa yang sedang berlaku, jangan terlalu menghukum manusia lain tanpa melihat dirinya sendiri.

Tapi, sesungguhnya aku bersyukur.

sebelum bertemu denganmu hidupku bahagia
semenjak bertemu denganmu ku makin bahagia
semakin lama aku semakin tahu tentang engkau
sedikit kecewa ternyata engkau tak baik

pertama-tama semua manis yg engkau berikan
membuat aku merasakan cinta sebenarnya
semakin hari semakin terungkap yg sesungguhnya
ku makin kecewa ternyata kau penuh dusta

maafkan ku harus pergiku
tak suka dengan ini
aku tak bodoh seperti kekasihmu yg lain

terima kasih oh Tuhan
tunjukkan siapa dia
maaf kita putus
so thank you so much
I’m sorry, goodbye

seribu cara kau membuaiku dengan puitis
maybe kau lupa bahwa aku pun juga manusia
yg punya mata, punya hati, dan perasaan
maaf aku pergi dan takkan untukmu lagi

No comments:

Post a Comment