Wednesday, December 10, 2008

bermulanya sebuah perjalanan indah ....

26th NOVEMBER 2008
SEBUAH RASA YANG TERSIMPAN …..


BILA RASAKU INI RASAMU.

Aku Memang Terlanjur Mencintaimu
Dan Tak Pernah Ku Sesali Itu
Seluruh Jiwa Telah Ku Serahkan
Menggenggam Janji Setiaku

Kumohon Jangan Jadikan Semua Ini
Alasan Kau Menyakitiku
Meskipun Cintamu Tak Hanya Untukku
Tapi Cobalah Sejenak Mengerti

Bila Rasaku Ini Rasamu
Sanggupkah Engkau Menahan Sakitnya
Terkhianati Cinta Yang Kau Jaga
Coba Bayangkan Kembali
Betapa Hancurnya Hati Ini Kasih
Semua Telah Terjadi

Aku sukakan lagu yang baru aku dengar ini, memang aku suka banget. Hari ini hari yang paling indah, aku mendapatkan kembali sesuatu yang pernah hilang dari dalam hidup aku. Menulis di blog yang sekian lama menjadi pendamping perasaan aku. Aku tak dapat nak bayangkan bagaimana gembiranya hati ini apabila aku dapat melakukan suatu hal yang satu ketika dulu aku tak dapat lakukan. Sebenarnya, di sinilah tempat wujudnya segala keindahan tentang sebuah kejujuran kerana di sini aku berkongsi tanpa rasa sembunyi. Aku bebas menyatakan apa yang ada di dalam hati ini. Sekali aku melangkah di sini, tak akan aku undur lagi, aku di sini untuk diriku.

RASA YANG TERSIMPAN : hari ini bagai hari paling indah di dalam hidupku




30th NOVEMBER 2008
HARI-HARI SEPI


Sudah berapa hari semuanya berlalu. Alhamdulillah aku mampu melaluinya dengan penuh ketenangan. Ada rahmatnya bila semua ini aku adukan pada Ilahi, hanya Dia yang mampu aku percaya saat ini. Pada Dia juga aku mohon agar segala rasa duka dan sengsara ini mampu pergi jauh sejauh-jauhnya. Aku sudah nekad dengan perjalanan hidup yang baru yang mahu aku tempuh. Aku yakin akan diri aku, dengan izinNya aku mahu mengubah sesuatu yang selama ini menjadi kebiasaan. Biarpun sepi dalam meneruskan perjalanan hidup, aku tahu aku mampu. Ini bukan sesuatu yang berat untuk aku pikul kerana aku pernah tempuh lebih dari ini. Besar harapan aku agar segalanya kembali pulih sepertimana yang aku inginkan.




31st NOVEMBER 2008
SAMPAINYA HATI….

Alhamdulillah, rezeki Allah untuk aku di bulan Disember akan datang, aku berjaya dapat 24 slot persembahan di Pesta Pulau Pinang. Malam tadi merupakan Opening Night, dancers just buat welcoming jer, dancers Menara KL buat persembahan. Aku hepi malam ni tapi cuma sementara. Kawan aku bagitahu something tentang dia. Sungguh aku tak sangka, dalam diam rupa-rupanya aku dipermainkan, maruah aku benar-benar dijatuhkan. Banyaknya kekurangan dan salah aku yang dia ceriatakan pada insan yang dia sayang dalam diam. Aku hanya mendengar dan mendengar. Mungkin aku harus mendengar dan membiarkan dia terus berkata-kata. Dia sungguh bijak memainkan peranan dalam hal ini. Aku terdiam, air mata ini aku tahan dari gugur. Aku percaya apa yang aku dengar kerana butiran yang sampai ke telinga aku ini benar sepertimana yang terjadi. Cuma aku kesal, kenapa yang nampak adalah aku sedangkan dia? Allah juga yang mengetahui tentang semua ini. Licik sungguh permainan ini untuk menampakkan aku yang bersalah. Wajah-wajah mereka terlalu baik untuk diragui, merekalah penghuni syurga Firdausi di mata semua orang namun kenyataannya? Ya Allah, kenapa mereka sanggup jadi begini hanya kepentingan diri sendiri? Aku terkejut, bingung, sedih, kecewa semuanya bercampur baur menjadi satu. Ini ke wajah dia yang sebenar? Baru aku mengerti kini, rupanya mahu menyelamatkan diri dan kesalahan itu menjadi milik aku agar mudah diceritakan pada orang lain betapa jahatnya aku. Alhamdulillah, syukur pada Allah kerana semua ini berakhir. Mungkin dia tidak menyedari segala lakonan ini sudah aku ketahui watak-wataknya.

RASA YANG TERSIMPAN : Ya Allah Ya Tuhanku, Kau tunjukkanlah kebenaran. Sesungguhnya aku teraniaya dengan segala kata-katanya.

No comments:

Post a Comment