Monday, December 29, 2008

buatmu AISYE ....

27 DECEMBER 2008
Saat ini Aisye sedang bercuti di sebuah pulau bersama insan yang paling dia sayang saat ini. Aku tahu dia sedang bahagia dan aku masih terbayang segala telatah jujurnya ketika bersama aku dulu. Hmm tiada apa yang harus aku kesalkan aku terperangkap dengan kenangan yang sukar untuk aku buang apatah lagi semalam aku terjumpa CD foto-foto aku bersama Aisye dulu masa mengemas rumah. Terlalu banyak kenangan yang tersimpan. Hubungan kami terlalu indah cuma gelora yang melanda merubah segalanya, lantaran sikap masing-masing yang mungkin tidak berfikir dengan sempurna. Walaubagaimanapun aku dengan Aisye masih baik sebagai teman. Cuma sayang dan kasih ini sukar untuk aku hapuskan dan aku tahu dia juga begitu cuma dalam keadaan ini aku perlu hormati hubungannya. Segalanya telah berlalu, masing-masing antara kami punya jalinan hidup sendiri yang perlu diterjemahkan sebaik mungkin. Segalanya tersimpan indah di memori…

kasih
maafkan diriku
banyak dosaku padamu
tidak terhitung jari jemari kaku
tak dapat dibilang bagai bintang beribu
sukarnya diriku menebus kekhilafan yang lalu


kasih
engkau tak bersalah
hanya hatiku yang buta
tulus dan ikhlas berkorban jiwa raga
dan tanpa belas buat kau kecewa
ku tahu dirimu sukar melupakan segalanya


“tak ada siapa yang dapat menggantikan saya dalam hidup awak dan tak ada siapa yang dapat menggantikan awak dalam hidup saya”

No comments:

Post a Comment