Tuesday, August 9, 2011

SHOOTING with FIR @ LINDA JASMINE's STUDIO






Hokayyy lets me introduce uols, ni houzmate aku, namanya Hencek Firdaus. Dia run bisnes sendirik dlm showbiz kat KL. And semua pic ni aku snap masa temankan dia shooting untuk drama bersiri INSPIRASI VARSITI. Dijangkakan ditayangkan untuk siaran RTM akhir bulan September nanti, InsyaAllah. Actually Fir ni dapat tawaran last minit untuk bawakan watak En Haris, seorang Pensyarah Tari di sebuah akademi seni. Ni la first time aku tgk dia shooting, sebelum ni aku tgk acting dia dalam slot Cerekarama TV3 selebihnya aku tgk acting dia dalam kehidupan seharian je la, sakit perut aku asik gelak je kalo dengan si Fir ni. Fir ni seorang kawan yang berbakat dalam bidang seni suara, tari dan lakonan gak. Kalo masak makan pun sodaaapppp......pendek kata serba serbi bisa dong...

Actually darah seni memang mengalir dalam diri dia dah lama coz mama dia seorang pelakon hebat satu ketika dulu. Fir juga merupakan anak saudara kepada seniman terkenal Malaysia, KUSWADINATA. Mama si Fir ni seorang aktres asal Singapura, namanya ANITA JAAFAR, seniwati Malaysia yang aktif sekitar 1970an. Antara lakonan seniwati ini ialah :
  • Malaysia 5 (1974) arahan Jun Aristorenas
  • Detik 12 Malam (1978) arahan S. Sudarmadji
  • Penyamun Si Bongkok (1972) M. Amin
  • Boneka Permata (1974) Tony Azman
  • Kelana (1972) S. Kadarisman
  • Semambu Kuning (1972) Omar Rojik

No comments:

Post a Comment