Wednesday, August 17, 2011

sebuah catatan dari hati ...

Aku ngan Ba & Mak di hari bahagia aku :) Hehehe ....

Aku menulis tanpa memikirkan tentang sekeliling kerna aku hanya meluahkan apa yang datang dari dalam jiwa aku, hati aku, sebuah rasa yang jauh tersimpan dan tak terluahkan kerna aku tak percaya pada sesiapa untuk aku berkongsi rasa, terlalu banyak yang pahit aku lalui bilamana mengenali teman teman dalam kehidupan. Biar apa yang orang sangkakan, sejujurnya aku gembira dengan keluargaku sendiri. Mungkin kami bukan dalam lingkungan mewah tapi kami tenang dalam dunia kami sendiri, InysaAllah aku doakan keadaan ini selamanya ada hingga akhir hayat.

Sesuatu yang nak aku kongsi di sini. Bukan seorang yang pernah menghubungi aku melalui email dan catatan blog yang mana bila mereka baca catatan blog yang tak seberapa ini, terlukis senyum di wajah mereka tanpa disedari dan dalam masa yang sama juga ada air mata yang terlimpah di pipi. Bila aku tanya kenapa? Jawapannya membuatkan aku turut terhanyut dengan emosi - kerna mereka tak punya keluarga yang bahagia.

Ermm...syukur Alhamdulillah sampai saat ini aku bahagia dengan keluarga aku, kami rapat sesama sendiri. Pernah aku lihat kawan kawan yang hidup dalam keluarga yang terlalu berdisiplin tapi anak anak hanyut, mungkin terlalu ketat mengawal. Ada juga yang diberikan kebebasan namun tak dihargai sebaiknya. Tapi aku, jujurnya tak pernah tertekan dengan sebarang didikan mak dan ba. Mereka tegas dalam diam dan secara tak langsung aku tahu batasan kehidupan aku. Begitu jugak dengan abang, adik laki n adik pompuan aku.

Ingin aku kongsikan sesuatu pada sesiapa sahaja yang kekurangan kasih sayang keluarga, jangan pernah berduka dan merasa terasing kerna ALLAH itu ada, Dia melihat segalanya. Aku teringat citer catatan seorang blogger tentang Allah perintahkan Malaikat Jibrail untuk mendatangkan ujian pada hamba yang dirinduiNya kerna DIA YANG MAHA ESA mahu mendengar keluhan hamba kepadaNya...jadi barangsiapa yang merasa sedih, diuji, bangunlah skarang kerna anda merupakan antara hamba yang dirindui Allah dan dipilih untuk melalui ujian. Mintalah apa saja nescaya Dia mendengar dan Mengasihani, pastinya! Cheerssss .......

No comments:

Post a Comment