Wednesday, August 24, 2011

jom BERBUKA di MEDAN INDONESIA



Aku tak nak bercerita tentang kerja di sini, sekian. Heheh yang aku nak ceritakan tentang keindahan di Medan (walaupun hazab keletihan yang amat amat). Seingat aku kali akhir aku ke Medan (dengan abang n akak polis) on March @ April kot sejak tu aku tak gi dah coz tak der tugas pun nak gi huhu so this time aku really guna masa work n leisure sepenuhnya. Actually aku dah puas pusing Medan tu tapi setiap kali Ramadhan, aku memang suka ke sana, bukak posa @ Ramadhan Fair (sila makan hati dengan melihat photo yang disediakan) dengan pemandangan malam Masjid Raya, meriah giler. Makanan mcm biasa la kan, memacam ada especially air buah yang lazat ituh. Dan part pas tu yang best ialah jalan jalan cuci mata la kan kat pasar malam. Meriah sangat sangat suasana kat sini. Benarlah kata orang Ramadhan n Hari Raya lebih meriah di Indonesia. Ntahlah kan, ini just aku ckp atas pengalaman aku sendiri. Kalo nak shopping kat sini pun best gak, memacam barang ada especially baju melayu - baju koko. Baju sulam semurah RM12 sehelai, ok pe kan? Tapi tahun ni aku dpt sponsor baju dr adik kesayangan hehe, selamat tak yah kuar duit :)

As usual aku stay @ Grand Lubuk Raya tapi next time kalo ada trip lagik aku nak stay @ Kesawan Hotel je, cam best je bila aku view hotel tuh. Next time tu bila ntah hehehe ada group memana tak yang nak guna Tour Guide? Hehehe aku sanggup tiap bulan ke sana, mesti korang tertanya tanya apa la yang best sangat kat Medan tuh? Urmmm soklan tak der jawapan hehehe ader la yang korang tak der, jujurnya aku dah ada 2 famili angkat kat sini so aku angkat la skali ngan anak anak dorang hehehe tu la yang buat aku rindu nak selalu ke sini, kunjungan kali ni aku sempat jenguk ke umah dorang sayangnya sapa pun tak der, aku pun balik ngan hampa. Kononnya nak wat kejutan, alih alih memasing keluar ada keja, dorang nak datang hotel aku plak busy esoknya. Sedihnyerr....

MEDAN akan aku kunjungi lagi InsyaAllah jika ada kesempatan ...

p/s : teringat pelawaan si ILHAM dari PADANG yang aku kenal kat Ramadhan Fair, katanya wisata Padang lebih asiikkkkk....

No comments:

Post a Comment