Wednesday, August 10, 2011

CERITA NORMA ....



http://miera301.blogspot.com/search/label/Norma

Aku tak tahu nak mulakan dari mana apa yang aku nak kongsi ngan korang, just click at the label atas tu, korang baca dan rasai sendiri pengalaman insan-insan ini. Dalam kesusahan aku berfikir, dalam keperitan aku melalui kehidupan, cerita ini memberikan aku suntikan semangat untuk terus kuat. Thanks to www.jumiesamsudin.com atas paparan blog tentang insan yang diuji dengan penuh hebat ini. Terasa diri aku ni kerdil sangat apabila membaca betapa hebatnya ujian Allah pada pasangan suami isteri dan keluarganya.

Pengajaran di sini, jangan pernah putus asa tentang kehidupan. Kita diuji hari ke hari dengan kepelbagai ujian dari Allah SWT, seharusnya kita bersyukur dengan semua ini kerna kita antara insan terpilih untuk diuji. Ya Allah Ya Tuhanku, ringankanlah beban mereka....

Berikut sedikit catatan pemilik blog :

" Norma is my biras. Age 26 , suffer brain cancer stage 4
Married last year Mac 2010 , lahirkan rafiq bulan Jan 2011
Start sakit masa pregnant 7 bulan .
As soon bersalin terus dia tak boley bangun
The cancerous tumor is 7 cm kat saraf tunjang dia
5 X operation . 2 mon after operation ...tumor tew membesar balik
dah 15X radioterapi tapi tak memberi kesan
she is to weak for kimo
hospital dah surrender
now dia berada di rumah nya at Balakong,"

Air mata ini masih belum berhenti mengenangkan penderitaan mereka...sama samalah kita berdoa.

No comments:

Post a Comment