Saturday, August 20, 2011

MASJID RAYA


Esok, aku akan kembali menjejakkan kaki ke Kota Medan, Indonesia. Sempena Ramadhan Al Mubarak ini, aku kenalkan korang pada sebuah masjid yang kaya dengan sejarah di Medan. Aku dah penah beberapa kali solat kat sini, aku suka sangat dengan senibina dan ruang dalaman masjid ini seolah aku kembali ke zaman silam. Di tepi masjid ni ada Bazaar Ramadhan yang panjang sangat, mcm mcm ada jual kat sini, arrghhh just cant wait to be there again : WORK n LEISURE :)

Masjid ini dikenali sebagai Masjid Raya Al-Mashun @ Masjid Deli @ Masjid Agung, masjid ni mula di bangun pada 21 Ogos 1906 dan siap dibuka untuk orang ramai pada 10 September 1909.

Hari ni korang tengok la pic dulu k, one day InsyaAllah korang bleh sampai sini, trust me : MEDAN is a great place to visit :)

No comments:

Post a Comment