Friday, January 2, 2009

SELAMAT TAHUN BARU 2009

























































Selamat Tahun Baru buat semua, lupakan tentang kerja kerana aku mahu bercerita tentang sebuah kegembiraan yang teramat! Buat pertama kalinya aku meraikan kehadiran tahun baru 2009 di Kota Keriangan (di sini pernah menjadi saksi kisah suka duka aku sejak usia aku seawall 17 tahun sehingga sekarang).

Kunjungan ke Genting Highlands kali ini bertemankan Fir dan Shahril, cukup bertiga tapi kemeriahan sememangnya terasa. Awal pagi itu dengan suhu 12 darjah celcius, memasing kedinginan teramat sangat. Genting dibanjiri manusia, terlalu ramai terlalu padat namun ini jugak yang menimbulkan rasa seronok. Aktiviti kitaorang bermula pada petang itu, selepas Zohor terus kitaorang masuk taman tema. Aku tak naik satu permainan pun coz sejak tahun 1997 aku dah merasai kesemua permainan tu cuma kalo ada yang terbaru baru aku join. Permainan yang thrill cukup hanya sekali, aku tak nak ambik risiko mati diakibatkan permainan tu hehehe memang aku takut sangat. Suasana meriah giler dengan orang, memang ramai la mayb coz semua nak rasa kemeriahan sambutan New Year kot kat sini.

Balik ke bilik, kitaorang terlelap kejap tapi kejap sangat pun, pas Maghrib keluar semula coz ditaja untuk menonton pertunjukan DREAMZ. Hepi sangat sangat, kawan Shahril si Syukoq dah lama keja sini so bila dapat tau kitaorang datang sini, dia bermurah hati nak sponsor so malam tu kitaorang dapat seat Super VIP lagik, depan skali menyaksikan show Dreamz. Tiket paling murah pun RM100 itupun seat jauh, ini yang paling depan dapat free, syukur Alhamdulillah. Yang paling aku tak bleh lupa, aku dijemput ke pentas untuk menjayakan segmen Magic Show, actually segmen tu cam funny-funny skit, aku mulanya berat skit nak join tapi ok jer la layan hepi hepi huhuhu, dancers yang jemput aku tu punya seksi siap wangi plak tu, masa part last pegang tangan dier punya la lembut hmmm kalo dapat pompuan perfect camtu, confirm aku kawin skarang gak hehehehe

Abis je show kitaorang pegi Genting Hotel, to say thanks to Syukoq, dia kasi tiket party gak yang harga RM50 tiap satu, kitaorang amek je tapi finally tak pegi pun coz pikir balik punya la ramai lautan manusia dalam tu. Dari Hotel Genting kitaorang move ke Taman Tema, malam tu masuk free jer, memang happening ar. Detik 12 malam menjadi memori terindah mengisi kekosongan jiwa aku, percikan bunga api yang paling cantik yang pernah aku tengok menggembirakan hati yang sunyi ni. Aku rasa gembira sangat biarpun aku tahu jiwa aku sedang bergelora dengan seribu macam cerita, sekurang-kurangnya ada Shahril dan Fir di sisi aku.

Thanks so much to FALLAH, JOHHNY, ZARUL, ECHO, AS, AFRI, SAL, AYU, IWAN, LIZA, EMY, SYAFIQ, ANGAH, KAK SITI, ABANG REMY, UNCLE ZUL & MAMA ANA atas ucapan Tahun Baru, terima kasih kalian kerana masih berada di sini, di sisiku.

Lembaran 2009 baru saja bermula, aku harapkan ada sinar yang menantikan kehidupan aku di tahun baru ini, semoga segala yang aku rancang akan menjadi kenyataan, dengan izin Allah.

No comments:

Post a Comment