Saturday, January 31, 2009

di hujung JANUARI .....

Dah 10 hari aku tak update blog, emangnya aku terlalu sibuk dengan urusan kelas, masa yang ada hanyalah keletihan yang teramat. Dalam tempoh 10 hari ni mcm mcm hal yang terjadi dalam idup aku. Ada manis ada pahitnya. Aku pun bingung nak bercerita atau tak.

Semuanya tentang perasaan. Yang hanya dimengertikan sekiranya kita benar-benar ikhlas. Aku serahkan pada Allah untuk menilai dan menghakimi semuanya kerana aku tidak berdaya lagi untuk menghalang segalanya dari terjadi.

Seharian hari ini aku kemas bilik sebelah, Shahril n Fir tolong sama gak, bergotong-royong dari pagi hingga ke petang, penatnya……

Ntah kenapa aku terbaring memikirkan betapa sunyinya hidup aku tanpa yang tersayang. Aku sebenarnya baru selesai membaca Maskulin edisi terbaru. All about LOVE…memang sunyi tanpa cinta. Tapi adakah aku benar bersedia untuk mengharungi cinta yang baru? Adakah aku bersedia untuk kecewa lagi? Hmm persoalan yang belum mampu aku jawab sebenarnya. Kekadang aku merasakan dunia ini tidak adil pada aku, seringnya aku saja yang melalui ujian ini, pedih dan sakit. Meer banyak menasihatkan aku tentang apa yang baru saja terjadi. Alhamdulillah kata-katanya zuuppp masuk ke dalam dada dan jiwa aku. Biarlah apa yang mahu ‘dia’ lakukan asalkan aku tidak sepertid ia. InsyaAllah.

Sepantas kilat, hari ini hari terakhir Januari, cepatnya masa berlalu. Esok dah February…bulan cinta hehehe….kepada semua yang bercinta, semoga korang bahagia hendaknya, AMIN.

Setiap hari ku mohon agar Kau sentiasa
Memberiku ketenangan dalam hati kekuatan
Menempuhi segala dugaan yang mencabar ini
Pasti punya ertinya


Engkau beriku harapan
Menjawab segala persoalan
Hadapi semua dalam tenang, dengan merasa kesyukuran
Ku doa kau selalu, mengawasi gerak geriku
Berkatilah, ku perlu rahmat darimu


Oh tuhan
Terangkan hati dalam sanubariku
Untuk menempuhi segala, hidup penuh cabaran ini


Oh tuhan
Ku berserah segalanya kepadaMu
Agar jiwaku tenang, dengan bimbinganMu selalu


Adakala ku merasa, hidup ini seperti kaca
Jikalau tidak bersabar, hancur berderailah akhirnya
Tabahkanlah hatiku, melalui semua itu
Kuatkanlah, cekalkanlah diriku

No comments:

Post a Comment