Wednesday, January 21, 2009

SMS againnnn .....

I’VE BEEN AROUND THE WORLD,
BEING TO A LOT OF PLACES,
SEING A MILLION FACES IN A THOUSAND TIMES,
BUT THE MOMENT I FOUND YOU,
I KNEW I’VE FOUND HEAVEN.

Seriously pas aku dapat SMS tu aku tak tahu nak komen cam ner, nak gelak besar pun ada tapi apa yang lucu pada kata-kata yang indah itu? Hmm indah ke? Memang indah, aku sukakan keindahan baik di mata ataupun di bibir tapi itu mungkin aku yang dulu. Setelah sering hanyut dengan segala tipu dusta, aku jadi alah pada segala yang puitis ini.

Kerja dia di langit biru, aku kenal pun secara tak sengaja di saat bersendirian di Padang Kota Lama sambil makan rojak. Rupanya aku yang ‘buta’ ini sedang diperhatikan oleh mata yang cerah bercahaya. Dari sekadar menguntum senyuman, ada jalinan yang bermula. Pada aku, cukup sekadar kawan biasa. Tidak terlintas di hati ini untuk melanjutkan segalanya. Apa gunanya bertemu insan untuk hidup dalam hati aku buat seketika kemudian pergi meninggalkan segala kenangan? Sakit jiwa aku jadinya jika kecewa lagi. Lagipun seperti katanya, kerjanya merentas benua. Mungkin aku antara yang dia jumpa malah siapa tahu di setiap persinggahan kerjayanya ada lagi yang seperti aku? Hmmm ntahlah.

Aku memilih untuk diam di sini. SMS yang aku terima memohon agar ruang hati ini dibuka kembali namun aku masih kebal, menyimpan segala rasa, biar sunyi diri ini, biar sepi melingkari, cukup aku seorang diri….buat masa ini. Katanya aku punya ruang istimewa di hatinya, bagi aku mungkin madah penyedap bicara. Telah aku temui pelbagai jenis manusia, banyak corak yang terlindung di setiap sudut kehidupan ini.

Buat masa ini, aku mahu bersendirian.

No comments:

Post a Comment