Monday, January 12, 2009

CATATAN HARI INI .....


Awal pagi lagi aku dah berada di Hospital Besar Pulau Pinang membawa sekeping kertas putih untuk rujukan doctor. Yang lebih penting, aku galas bersama sebuah harapan agar berita yang aku dengar minggu lalu adalah sesuatu yang belum dapat dipastikan hmm harapan aku jer la (walaupun aku tahu peratusan keputusan itu tidak menyebelahi aku)

Berada di ruang tunggu merupakan detik yang paling aku benci. Jujurnya Sabtu dan Ahad yang lewat kelmarin aku menantikan SMS dari dia yang pernah aku sayang namun kosong. Tiada sebarang khabar, aku tahu sebabnya tapi aku juga manusia biasa yang inginkan belaian, ditambah pula di saat aku begini. Bukan simpati yang aku mahukan namun aku perlukan tambahan semangat, sesungguhnya aku terasa terlalu sunyi, sakit sangat menempuh semua ini seorang diri. Segala ketakutan ini muncul secara tiba-tiba jadi pada siapa yang harus aku kongsi. Aku ceritakan pada Fir dan Shahril (kerana mereka yang paling dekat dengan aku) namun itu tidak mencukupi kerana mereka bukan ‘rasa’ yang aku mahukan. Ntahlah….mungkin takdir hidup ini mahukan aku sendiri melalui segala rasa getir tapi kenapa bilamana segala kegembiraan itu perlu dikongsi namun bila kepahitan hidup harus aku tanggung sendiri?

Bilik 7, number 007 bertemankan Doktor Rameswari, segalanya jelas. Aku dirujuk ke Kardiologi untuk Ujian ECG dan mendapati ada keganjilan jelas pada denyutan jantung aku. Pemeriksaan darah untuk Klinik Pakar dilakukan, dua minggu lagi ada jawapan yang perlu aku terima. Dua minggu hmmm lamanya menantikan saat itu.
Kembali ke kelas, meneruskan pengajian tanpa semangat yang seharusnya ada namun di bibir ini masih menghadiahkan senyuman dan tawa buat semua kerana aku tahu ini tanggungjawab aku, setiap yang berada di keliling aku harus merasai kegembiraan, duka ini biar aku saja yang simpan.

Rasanya aku lebih menghargai kehidupan selepas ini…entah berapa lama lagi, nikmat ini dapat aku rasai…

Aku suka lagu ni, HINGGA AKHIR WAKTU dari NINEBALL

Ku coba untuk melawan hati
Tapi hampa terasa di sini tanpamu
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disiniTepiskan sepiku bersamamu
Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...
Bagiku semua sangat berarti
Kuingin kau disini
Bagiku semua sangat berarti lagi
Kuingin kau disini

Tak `kan pernah ada yg lain disisi
Segenap jiwa hanya untukmu
Dan tak `kan mungkin ada yg lain disisi
Ku ingin kau disini tepiskan sepiku bersamamu...

Hingga akhir waktu ...
Hingga akhir waktu ...
Hingga akhir waktu ...

No comments:

Post a Comment