Sunday, January 18, 2009

renungkanlah .....

Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu,
yang menciptakan segalanya,
yang menimpakan ujian,
yang menjadikan sakitnya hatimu,
yang membuatkan keinginanmu terhalang,
yang menyusahkan hidupmu,
pasti akan damailah hatimu,
kerana masakan ALLAH sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia.

Bukan ALLAH tidak tahu derita hidupmu,
retaknya hatimu,
musnahnya harapanmu,
tapi mungkin itulah yang DIA mahukan,
kerana DIA tahu hati yang sebeginilah selalu yang lebih lunakdan mudah untuk akrab dan dekat denganNYA.

Aku surf net semalam dengan Fir ngan Shahril kat cyber area umah kitaorang, memang bosan so aku tersurf kat satu web ni, apa ntah dah lupa ar, aku jumpa quote ni. Hmm damai sangat hati aku bila baca. Idup aku ni banyak ujian dan segala macam yang aku tempuh, ibarat first perenggan tu ar, aku setuju sangat tapi bila masuk perenggan yang kedua lagi aku hepi. Aku yakini takdir Allah itu, setiap yang Dia tentukan ada sebabnya. Aku redha dengan segala yang aku lalui sekarang dan aku yakin ada ruang untuk aku merasai kebahagiaan itu di hadapan, dengan izinNya.

Untuk semua yang membaca blog aku, hayatilah sekali lagi maksud quote di atas, sematkanlah di dalam jiwa korang, InsyaAllah korang mampu meneruskan kehidupan ini dengan penuh ketenangan. Mungkin kita yang terpilih untuk menerima ujian ini, ada sesuatu yang boleh kita fikirkan dengan positif siapa diri kita yang sebenarnya.

No comments:

Post a Comment