Sunday, September 18, 2011

KENANGAN PRA PELANCARAN FFM 24 PULAU PINANG

ALHAMDULILLAH..segalanya selesai sepertimana yang dirancangkan. Ermm ni je la satu satunya pic yang sempat aku snap tu pun sebelum event bermula, snap kat dalam khemah artis sebelah pentas huhuhu ... tak aku sangka event hari tu terlalu padat dan berlalu dengan pantas non-stop.

Petang tu aku diberikan taklimat di office YB Danny di Tingkat 53 KOMTAR sebelum terus ke lokasi acara - Esplanade Penang. Seterusnya taklimat oleh Stage Manager. Abg Muslie Ramlie ada sama coz acara malam nanti ada slot untuk dia gak. Senang keja n discuss ngan Abang Muslie (sedap giler suara dia bawak lagu lagu P.Ramlee).

Aku ni jenis cepat faham tentang program kalo dah di brief semua secara sempurna. Dan yang paling pantang sangat kalo dah nk melangkah ke pentas, tetiba ada makluk tuhan yang tak seksi ni bikin kecoh bagitau itu ini padahal semua dah deal dah discuss. Sib baik sebelum aku naik angin, staff dia yang cover line. Aku tahu la keja aku, wpun aku ni bidang terjun tapi aku bukan sehari dalam bidang ni, bukan nak berlagak cuma org org cam ni la yang akan menampakkan pengacara sesuatu majlis jadi bodoh on stage, orang yang tgk sure tk ckp orang lain salah tapi akan salahkan pengacara tu sendiri sebagai tak cukup persediaan. Ha sekian aku melalut japs.

Acara bermula dengan persembahan Artis dari Majlis Kebudayaan Negeri Pulau Pinang. Acara nyanyian dan tarian yang diselangselikan dan kemudian stop untuk menghormati waktu Maghrib. Kemudiannya diteruskan semula bila barisan artis sampai dengan beca. Malam tu antara artis yang terlibat dalam Siri Jelajah Fetsival Filem Malaysia 24 ini ialah Tan Sri Dr Jins Shamsudin, Datuk Aziz Satar, Datuk Musthapa Maarof, Norman Halim, David Teo, Musly Ramly, Farid Kamil, Diana Amir, Kamal Faridz, Wawa Zainal, Harun Salim Bachik and many more yang aku tak tahu nama tapi aku kenal la wajah glamour dorang coz dah pernah tgk aksi dorang dalam drama/filem.

Antara segmen malam tu yang menarik perhatian aku ialah Segmen Nostalgia Klasik membariskan artis lama seperti A.Zaini dengan Les Fingers, Fatimah M.Amin, Aness Anessa, Nasier Wahab, Hail Amir dan Razis Ismail. Yang paling terkesan malam tu bila dapat jumpa Abang Razis coz last aku jumpa dia masa age aku 12, still remember. Masa tu lagu dia ngah femessss dan kali ni bila jumpa age aku 18 (18 kerrrr) hehehe sempat sembang sembang kat back stage, rupanya dia baru je visit kampung aku coz dia suka beli ikan fresh, kan aku stay kat kampung nelayannn. Teruja gak bila sembang dengan Uncle Hair Amir yang bercerita tentang jumlah lagu lagu dia n filem lakonan dia, ya ampunnnn vocal dia on stage tetap cam dulu, ni la kehebatan artis lama.

Siri Jelajah ni melabuhkan tirai dengan semua artis terlibat berkumpul di pentas untuk finale lagu Mutiara Pusaka. Alhamdulillah semua puas hati dengan acara malam tu. My side, aku happy sangat coz dapat feedback yang positive dr client, aminnn. And thank God, on the spot aku dapat another job offer for next event in KL. Aminnnnn........

p/s : Thanks to YB Tourism Penang coz belanja makan yang sodapppp malam tuh :)

1 comment:

  1. alhamdulillah.. smoga Allah mmpermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete