Friday, September 2, 2011

MAMPUKAH AKU?


AKU tak pasti apakah aku ikhlas memaafkan mereka yang telah menghancurkan maruah diri aku dengan pelbagai cerita keji mereka. Mudah benar mereka bercerita kemudian memohon maaf di hari mulia, semudah itu? Ermm aku boleh memaafkan malah jauh lama dulu aku merelakan perbuatan mereka malah aku mendoakan semoga mereka insaf dengan segala perbuatan mereka namun jauh di sudut hati, sememangnya aku terkilan sangat sangat. Maruah diri macam murah sangat di mata orang...kadang aku teringin nak jadi brutal, mampu buat apa saja pada orang lain tapi aku tak mampu. Aku terlalu kasihan sangat sangat dengan manusia yang macam ni.

Tapi sedikit sebanyak aku bersyukur coz dengan apa yang jadi buatkan aku menjauhkan diri dari manusia manusia sebegini. Dan aku tak akan kembali bersahabat dengan golongan cam ni, i read one article bout life, jika kita berkawan dengan orang baik baik, Insyaallah kita juga akan tenang dan melalui hal hal yang baik. Bukan la aku nak cakap aku ni baik tapi aku penat la ngan sikap dan perangai kengkawan aku slama ni. Cam hampeh je. So mana yang baik, aku kekalkan persahabatan, yang lain minta maaf lah...aku tak sangggup lagi dah. Yang mana nak ckp aku sombong, balik raya tak berkunjung kengkawan, silakannnn.....aku ada family untuk aku hargai seadaanya, itu dah lebih dari cukup untuk aku.

Aku dah maafkan korang yang dah cukup menghancurkan hidup aku, cukuplah sampai sini yer...korang bawalah haluan kehidupan korang sebaiknya dan biarkan aku dengan cara hidup aku. Sama sama kita berjuang untuk akhirat kelak ... SELAMAT HARI RAYA

2 comments:

  1. :)
    semua org buat silap, tp xsemua yg ambil peluang dri ksilapan tu.. kita xkan rasa bahagia kalo xdimaafkan segala kesalahan lalu.. tp kemaafan tu jugak xmenjamin kebahagiaan di masa hadapan..

    ReplyDelete
  2. ske kate2 "jika kita berkawan dengan orang baik baik, Insyaallah kita juga akan tenang dan melalui hal hal yang baik"

    ReplyDelete