Monday, November 21, 2011

ceritera SEDIH


SEPATUTNYA saat ini aku dah tidur, esok awal pagi aku ada urusan penting, penentu kehidupan. Namun sampai saat ini aku masih belum dapat melelapkan mata. Sejak petang tadi, aku termenung memikirkan sesuatu, tentang rasa hati. Kenapa aku masih mencintai dan menyayangi seseorang yang sudah beberapa kali membuatkan aku sedih dan pedih. Kenapa ya? Sedangkan aku punya banyak pilihan di sekeliling aku yang senantiasa ingin memberikan apa yang aku perlukan dalam kehidupan. Aku punya hati yang terlalu cinta, dalam menjauh sehinggakan aku yang merana sedangkan aku tak tahu apa yang dia rasa. Tenang wajahku tak menggambarkan gelodak dalam jiwa sebenarnya.

Aku bukan mudah melepaskan cinta sepertimana insan yang lain kerna pada aku cinta bukan mudah nak aku terima dengan seikhlasnya. Aku memberikan masa dan aku jalani satu persatu sebaiknya namun sampai saat ini aku sering terluka. Mungkin aku belum cukup sempurna tapi entahlah....

Atau ada sebab lain yang tidak mengizinkan cinta ini terus ada dalam hati aku barangkali. Nak dibuang terasa sayang nak disimpan entah bila cinta ini akan kesampaian.

Aku lalui sebaik mungkin, di hujungnya aku pasti ada jawapan.

No comments:

Post a Comment