Friday, March 6, 2009

tiada batasan sayang ....

"Tanya pada diri sendiri apa yang kita mahukan"

"Tanya pada diri mengapa harus ada simpati"

"Tanya pada diri mengapa begitu sukar melupakan"

"Tanya pada hati masihkah ada sekelumit cinta untuk dirinya"

"Tanya pada hati masihkah ada secebis sayang untuknya"

"Tanya pada hati haruskah berdiam diri..."

"Kau menyinta kerna apa

Kau menyayang ada makna

Kau berubah ada penyebab nya"

"Walau apa sekali pun yang terjadi, perasaan sayang tetap ada cuma tak nampak oleh mata kasar hanya mata hati yang berkata kata. Tenangkanlah hati, fikirkan jalan terbaik untuk menghadapi sebarang situasi. Kewarasan boleh tergugat jika kita tidak berfikir dengan bijak, bangun dan oraklah langkah demi kebahagian sendiri. Jangan mengalah kerana sayang tiada batasannya....."

Aku copy paste dari blog 'abang-ikan' hmm aku tak tahu la napa suara hati dia banyak yang sama dengan aku. Hmm...aku terlalu hanyut dengan baris baris kata di atas. Seolah aku bersuara pada seseorang yang tahu suara hati aku.

Bila difikirkan kembali seolah aku ni insan bodoh yang hanyut dengan perasaan, satu rasa menyayangi keterlaluan sedangkan orang yang aku sayang itu bersama insan yang dia sayang, hubungan masih utuh dan indah, sedangkan aku? Hanyut dengan perasaan aku sendiri. Sukarnya menjadi diri aku yang terlalu cinta, sukar aku membuang segala kenangan yang ada di kotak fikiran ni.

Hujan. Rintik. Aku sedih seorang diri.

No comments:

Post a Comment