Thursday, March 5, 2009

tak mungkin kerana sayang ....

Setiba di persimpangan
Langkah kita tak lagi sehaluan
Bermula di saat itu
Tidak senada irama dan lagu


Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti


Kau telah jauh, jauh dariku
Tiada ruang di hati buatmu

Namun harusku akui
Ada ketika di minda kau menjelma kembali


Sekali segala ada
Ada rindu yang datang tiba-tiba
Tak mungkin kerana sayang
Cuma terganggu oleh perasaan


Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti


Lagu ini seringkali menemani pagi aku, especially waktu pagi. Seperti biasa, aku suka nyanyi lagu dalam keta, minat dengan irama dan lirik tapi aku selalu gagal nak mengetahui siapa penyanyinya hehehe mungkin aku pemalas nak amek tau kot.


Tapi aku terlalu suka dengan lirik lagu ni, emosi aku lately sesuai sangat dengan lagu ni.
Sesekali terbit rasa rindu dan ingatan pada dia tapi aku cepat buangkan jauh jauh. Bukan tiada cinta yang mahu singgah di hati aku tapi dah jadi darah di dalam badan ini yang sukar melupakan kenangan dan secara tak langsung sukar menyulam cinta baru. Ntahlah sampai bila aku harus rasa cam ni sedangkan si dia bertambah bahagia di samping insan yang dia sayang.


Yang nyatanya aku tak sabar nak gi Medan minggu depan, memang tak sabar sangat sangat.
Pastu InsyaAllah kalo proposal aku berjaya, 20-22 March aku di Langkawi untuk satu event penting dan besar. Ujung bulan aku nak ke Singapore. May aku dah bersedia ke Jakarta. June aku akan tamat study, Julai aku dah beli tiket ke Sarawak 5 hari, tadik aku beli dengan harga RM83 jer (Penang-Kuching-Penang) pastu Ogos takder plan coz nak puasa dah. Pas raya plan len la plak, aku nak holiday je tahun ni, bikin hati gumbira.

5 comments:

  1. boleh je kalau nak copy entry "Tiada Batasan Sayang"....ambik je

    ReplyDelete
  2. whoa.. syok nyer. All the best and enjoy yourself in your adventures. Hope you'll find what you're looking for ;)

    ReplyDelete
  3. saye pun suke lirik lagu tu..remind me of sumone..

    ReplyDelete
  4. apelah korang ni.. lagu boring jiwang karat macam tu pun minat. hampeh betul...

    ReplyDelete