Sunday, March 1, 2009

di balik cermin itu .....

"kadang-kadang tuhan mematahkan semangat kita untuk menyelamatkan rohani kita...... kadang-kadang tuhan mematahkan hati kita supaya diri kita menjadi satu......... kadang-kadang tuhan memberi kita kesakitan supaya kita lebih kuat.. kadang-kadang tuhan memberi kita kegagalan supaya kita belajar merendah diri.. kadang-kadang tuhan memberi kita penyakit agar kita lebih menjaga diri.. kadang-kadang tuhan mengambil semuanya dari kita supaya kita tahu menghargai pemberian tuhan kepada kita... BUATLAH PERANCANGAN TAPI FAHAMILAH TUHAN YANG MENENTUKAN"

"seringkali kita terperangkap dengan situasi yang tidak kita jangka. Hadapilah dengan tenang, kerana tuhan sentiasa menduga kita kerana manusia seringkali leka dan seringkali terlupa. Terlupa bahawa kita hanya manusia biasa, manusia yang tak sempurna"

sejak Jumaat lalu, fikiran aku terlalu runsing. aku dapat jangkakan hujung minggu ini aku tak hepi cam selalu dan nyatanya benar. terlalu banyak masalah yang datang serentak, semuanya bukan masalah aku tapi aku perlu terlibat hanya kerana mereka keluarga aku.

ada gak tekanan keja tapi aku wat malas nak amek port. sepatutnya sabtu dan ahad adalah hari aku pindah barang barang ke kedai baru tapi aku tangguhkan coz fikiran ni tak dapat nak bagi tumpuan. bayangkan, tido malam pun aku terkejut hmmm banyaknya perkara bermain dalam otak ni.

tapi skarang aku hepi skit arr coz tadi ada terbaca satu catatan dari blog - abang-ikan.blogspot hmm sekurang-kurangnya semangat tu ada tambahan plak, aku punya pretty women (FAZI) asik dok bagi semangat sejak kemarin lagi hehehe thanks so much yer, terima kasih kerana memahami.

esok aku dah nekad nak bangun pagi dengan semangat baru. aku nak pikir about trip aku ke Medan (15-18 March), trip ke Singapore (27-29 March) n trip Jakarta awal May nanti. Hmm i have to go for holiday...baru la tenang sikit jiwa ni, InsyaAllah.

2 comments:

  1. thanx dude...

    xla best sgt pun my blog.. bese2 je..

    thanx again 4 droppin' by..

    appreciate it! jumpe katne ek my blog?

    ReplyDelete
  2. rehat dan tenangkan fikiran, segala permasalahan hadapi dengan tenang...Insyaallah, kesabaran dan ketenangan akan mebuahkan hasil.\

    anyway thanks sbb singgah blog saya

    salam kenai no....salam dari oghang utara

    ReplyDelete