Wednesday, February 18, 2009

andai mereka mengerti ....

SEJAK DAHULU LAGI, SAYA FIKIRKAN, HIDUP DALAM KETIDAKPUASAN ORANG LAIN TIDAK MEMBERIKAN APA-APA. IA HANYA MEMBATASKAN KITA UNTUK BERJAYA DALAM APA YANG KITA LAKUKAN. JIKA KITA DENGAR SAJA KATA ORANG, KITA JADI TIDAK YAKIN DENGAN HALA TUJU KITA. PERJALANAN SAYA SEJAK PERMULAAN DULU, SAYA TIDAK NAMPAK PUN BIDANG YANG TIADA MASA DEPAN. SEPANJANG SAYA BERADA DALAM BIDANG INI, PELUANG YANG BAIK UNTUK KERJAYA SERING MUNCUL. BANYAK PERKARA YANG BOLEH DITEROKAI DAN MENDATANGKAN PENDAPATAN DALAM INDUSTRI SENI TEMPATAN – A.ARIS A.KADIR (PENARI, KOREOGRAFER DAN PENSYARAH, AKADEMI SENI BUDAYA DAN WARISAN KEBANGSAAN (ASWARA)


Aku baca catatan tu dari Berita Harian bertarikh 14 Febuari 2009. Ntah nak aku ulas macam mana tapi aku puas, sebenarnya banyak lagi luahan Encik A.Aris yang buatkan aku tersenyum, dia dan akuk berada di dalam pemikiran yang sama tapi pastinya taraf dia lagi tinggi la kan hehehe tapi cetusan pendapat kami dalam dunia yang seiring pastinya.


Susah
nak gambarkan pandangan masyarakat keliling sebenarnya tapi semua tu dah malas aku nak amek port, wat bodo jer la. Cuma sesekali bila teringat, diri ini pernah dikeji, dihina hanya kerana pernah bergerlar penari, hati ini sedih la jugak sedangkan bidang ni la yang pernah memberikan aku dan keluarga aku makan minum. Apa yang mereka tahu tentang ini? Allah jua yang mengetahui segalanya……


Benarlah, hidup dalam ketidakpuasan hati orang lain tidak memberikan apa-apa. Yang penting, nawaitu diri kita sendiri…

2 comments:

  1. Bah kata Upin dan Epin "betul.. betul.. betul.. betul.."
    Jangan nk ambek port kata orang yang suka berpandangan negative terhadap kita. Diaorang tue jeles sebenarnya cos they're just unhappy bunch of *%^#% people.
    You do what you do best ok!

    ReplyDelete
  2. thanks fazi, dari dulu fazi yang selalu bagi zaini semangat, thanks so much

    ReplyDelete