Saturday, February 21, 2009

dia yang bernama LUNA ....

Namanya sering aku dengar di bibir kawan-kawan, tentang kenakalannya, kelincahannya, kegembiraannya, segala yang indah-indah. Namun aku belum pernah bertemu mata. Sejak menyaksikan penampilannya di dalam satu pertandingan ratu cantik, gadis itu benar-benar menarik perhatian aku, entah bila aku akan berjumpa dengannya…


Sehingga semalam, dalam perjalanan ke Kuala Lumpur, aku sengaja make a call, hmmm tak sangka, suara cerianya membuatkan aku ketawa dengan segala cerita. Malam itu, untuk kali pertama, aku amek Luna di depan kondo mewahnya, hehehe romeo la plak (bak kata Fazi)


Malam tu penuh dengan hilai ketawa, dari jam 10.30 malam hingga 3.30 pagi. Luna penuh dengan segala macam cerita yang nak dikongsi, tak pernah habis. Mungkin berdarah campuran membuatkan dia tak lepas dari dipandang lelaki di restoren tempat kitaorang lepak semalam, dengan tarafnya sebagai supermodel Malaysia, seksinya hmmmm ntah la nak cakap cam ner tapi memang meletop! Smalam Luna tak makeup skit pun tapi hmmm cantik siot!


Perbualan kitaorang malam tu berselang seli dari serius ke gelak ketawa, yang pasti semuanya punya isi yang boleh dijadikan pengalaman. Aku suka jumpa Luna, bual bicaranya ada makna lagipun dia tak pernah ada riak di wajah dalam memilih teman, seminit sudah cukup untuk merapatkan aku dan dia.


Pelukan hangat semalam saat berpisah buatkan aku terkenangkan dia sepanjang jalan pulang ke Penang…masih adakah lagi insan sepertinya yang sering membuatkan orang sekeliling rasa sungguh dihargai. Hanya beberapa jam terasa seperti sudah bertahun mengenali dia yang bernama LUNA….



No comments:

Post a Comment