Wednesday, April 15, 2009

ZOOM TO KUALA LUMPUR


12 APRIL 2009

Awal lagi dah memang plan nak turun KL tapi asyik memacam je halangn. Finally pas tengok Cerekarama malam tu, aku cakap kat Fir, jom ar kita move. So berkemas la kitaorang, tetiba hujan plak turun. Keta Spektra aku plak mengalami masalah aircond so bertangguh la jap, aku sempat tido la jap, kol 2am aku bangun. Baru jer berdiri ada number 019 masuk kat hp aku, ingatkan sapa, rupanya akak ipar aku kol gitau abang aku sakit perut, teruk katanya. Hmm aku terus ar start keta bawak gi klinik, memang teruk pun aku tengok abang aku tuh. Sian plak dia, dari dulu dia memang ada masalah gastric. Tapi kali ini aku tengok cam serius jer, Pembantu Perubatan tu kasi abang aku injection. Aku terus antar abang aku balik umah mak coz jap lagi aku nak move ke Kuala Lumpur so kalo abang masih sakit, mak bleh panggil ambulan.

Aku ngan Fir pun bertolak pagi tu lebih kurang jam 3am. Alhamdulillah pot pet pot pet, sampai gak kitaorang ke KL. Aku selalu travel KL ngan Fir, best jalan jalan ngan dia coz banyak citer lawak yang kitaorang bual.

First stop ke umah Siti, Fir amek costume dia nak bawak balik Penang. Banyak gak costume mamat ni hehehe…next stop balik umah Fir, jumpa mama dia jap pastuh trus ge umah Saiful, dia dah keja ngan ASWARA sekarang sebagai Timbalan Pengarah (Department Tari), Alhamdulillah, bahagia dengar kengkawan dah semakin berjaya. Aku ngan Fir lepak kat umah dia sampai petang. Saiful stay dengan designer muda, Rizman Ruzaini, aku sempat tengok hasil-hasil tangan dorang dalam penghasilan fesyen, hmm terkedu sangat, rasa diri ni kerdil jer. Memang berbakat sangat dorang ni, aku luangkanmasa berbual dengan Saiful tentang kisah-kisah zaman muda remaja huhuhu hingga skarang. Dah banyak yang berubah dalam kehidupan kitaorang, sesekali berjumpa cam ni rasa njoy and hepi sangat.

Dari umah Saiful, aku ngan Fir move ke Sungai Wang, Fir kenalkan aku dengan owner Maleeq Fusion, Abang Maleeq. Aku bertuah sangat dapat jumpa ngan usahawan muda ni, banyak pengalaman yang dikongsi dengan aku malah Abang Maleeq offer aku francais lagi. Skarang ni butik Abang Maleeq tengah meletop letap kat KL, kalo kirang berkesempatan di Sungai Wang, visit la kedai retail n butik Fusion, memang cantik.

DIOR join kitaorang sekali, lepak sama kat Old Town, minum kopi sambil bincang tentang usaha dia untuk mengembangkan bakat, Dior banyak bagi suggestion kat aku ngan Fir bout bisnes, nyatanya dia banyak sangat idea perniagaan. Aku percaya Dior akan berjaya nanti, mungkin bukan rezekinya lagi untuk berada di puncak tapi dia yang aku kenali, jenis tak putus asa.

Bual punya bual, plan nak move petang dah lanjut sampai ke malam. Finally, nearly kol 9pm baru kitaorang move dari KL, jalan jem plak dengan hujan lebat n kemalangan. All the way back, aku bertukar drive ngan Fir sampai Penang. Punya la letih Tuhan je yang tahu…..
Tapi trip ni memang best.

ZAF … PRET A POTER … satu nama yang bakal menjengah industri fashion tanahair sedikit masa lagi, InsyaAllah by January 2010 dan ZAF … COUTURE akan menyusul by Jun 2010, doakan. Dengan izin Allah…..

No comments:

Post a Comment