Wednesday, April 8, 2009











8 APRIL – Its my birthday. Hmm semalam aku tidur awal coz aku mengantuk sangat sangat, aku tahu as usual aku akan dapat birthday wish dari frenz n family tapi serius aku ngantuk giler so aku tidur tapi detik 12 tengah malam memang banyak SMS masuk, thanks a lots buat semua kengkawan yang wish, first SMS aku dapat dari Ayoi hmm thanks so much, birthday wish yang wat aku senyum walaupun dalam mamai hehehe pastu aku dapat SMS dari Ila, adik aku. Dari Abang Asep gak, dari Mama Ana, dari Man, Fir, Abang Pras kat Jakarta, Saiful, Fazi, Eton, Ella, Echo, Sal.

Aku gi kelas cam biasa ari ni, segala perasaan bercampur baur tapi aku tempuh je hari ni, cam biasa jer. Dalam kelas ari ni aku jahit sarung bantal guna kain sutera cina, kiranya hadiah untuk diri sendiri, tak dapat nak bayangkan malam karang tidur berbantalkan kain sutera cina hehehe tetiba jer sapa ntah padamkan kipas, panas siot. Aku tanya ar pasal padam kipas, si Fir jawab ni ha kain nak melayang la apa la, pastu dorang tutup lampu n sing me a birthday song, aku sangkakan its just a song rupanya ada choc mint cake untuk aku, aduh malu siot dah besar cam ni ada celebration lagik! Pastuh ada acara menconteng wajah dengan kek, sabar ja la!

Malu ar, serius tapi aku hargai sangat kengkawan kat sini, lagi 2 bulan semua akan membawa arah haluan masing masing tapi aku percaya ikatan persabahatan ini tak akan putus, thanks so much to all my frenz especially Yana, Wanie n Fir for Birthday Cake – so sweet of u all, guys!
Malam karang aku nak kuar, sekadar memenuhi jemputan si dia yang pernah bertakhta di hati. Hmm sekadar makan, pastinya ada kenangan yang menerjah fikiran aku. SELAMAT HARI LAHIR buat diriku sendiri…

MALAM – am just back home, dinner birthday yang penuh santai. Dia tegur pasal aku nampak kurus, hmm busy keja, itu je jawapan aku. Tadik kitaorang banyak bual kosong, tentang keja, rancangan tv, family, lover, hmm banyak lagi la. Aku ngaku dengan dia aku memang serasi, bercerita mcm mcm hal, segala macam bleh sembang. Mungkin kitaorang takder jodoh yang panjang. Sekeping kad dan rantai tangan yang dia hadiahkan untuk aku terlalu bermakna, hmm aku dah pakai pun skarang tapi agak panjang, esok aku nak gi potong skit.

“Alhamdulillah kita masih bernafas dan mampu tersenyum melihat dunia. Walau dunia kita berbeza, ikatan kita masih utuh walau jarak, masa dan manusia lain memisahkan kita. Unik dan indahnya ikatan persaudaraan ini. Hargailah ia selagi bernilai, sekalipun satu hari nanti ia m enjadi tidak bernilai, kenang dan lekatkan dan patrikan di dalam hati awak. Semoga diri ini menjadi sebahagian kenangan terindah hidup awak. Walau ramai mana pun insan yang hadir dalam hidup saya, awak hanya ada satu”

Baris ayat di dalam kad ucapan itu aku akhiri dengan linangan air mata, hubungan kami sukar dimengertikan. Masing-masing tahu apa yang ada di dalam hati namun redha dengan apa yang ditempuhi. Aku pasrah dengan segala ketentuan dalam hidup aku. Yang aku yakini, kami senantiasa ada untuk satu sama lain, InsyaAllah.

p/s : awak, andai awak membaca coretan ini, terima kasih atas hadiah yang bermakna ini. Saya harap kita akan terus ‘bersama’ untuk selamanya. Hanya kita yang tahu apa yang kita tempuh. Saya sayang awak, selamanya.

No comments:

Post a Comment