Wednesday, September 30, 2009

persahabatan yang tiada nilai .....

Seringnya dalam hidup aku, selalu je aku di pihak yang menjadi mangsa, kekadang untuk pujuk rasa hati ni aku cakap la, maybe aku ni banyak salah, banyak dosa dengan orang so pasal tu la aku selalu je jadi mangsa tapi kalau dah tak henti henti aku ja yang kena, terfikir plak aku, banyak sangat ke dosa aku neh? Yang selalu aku ingat, datang la kengkawan yang mintak tolong, sure aku tolong, kekadang tu aku stopkan keja dan urusan aku hanya semata nak tolong cover masalah kengkawan but finally?

Aku sedih betul sejak Ramadhan ari tu, all about friendship. Rasa cam melepas anjing tersepit pun ada gak, aku cuba menjadi yang terbaik tapi selalu je ada yang tak kena. Tak perlu la aku cerita dengan jelas tapi aku dah terlalu banyak berkorban untuk kengkawan, duit ringgit tenaga dan masa tak yah la nak cakap, hmm rasa bodoh bangang betul la! Ringkasnya, tak ada sapa yang boleh dipercayai di dunia ni...bukan lantaran kecewa tapi memang aku rasa cam tuh la, masa susah je nak ingat, senang skit je terus lupa daratan. Aku bukan marah tapi aku kasihan dengan manusia yang tak ada arah tuju ni.

Mungkin orang jenis cam ni sering terselamat so dia merasakan kemenangan tu selalu di pihak dia hmm semoga dia cepat tersedar dan nampak jalan yang seharusnya. Aku masih di sini, seperti biasa, kekuatan yang ada dalam diri ni aku jadikan perisai cuma aku tertekan skit je, nasib baik ada tempat meluahkan segala perasaan yang terbuku ni ha.....

Mayb ada sahabat yang benar benar baik tapi bagi aku, cukup lah setakat ini. Ada noktah. Kesabaran aku juga ada hadnya, aku pun manusia gak bukan alien datang dari planet lain. Cuma aku doakan, semoga masing masing ada jalan terbaik untuk hidup. Dengan izin Allah.....

Aku akan terus melangkah.....

1 comment: